Overgang Stadsgeldbeheer uitgesteld tot 31 december 2025
8 januari 2025
De overgang van Stadsgeldbeheer naar de gemeente Utrecht is uitgesteld tot 31 december 2025. Er is meer tijd nodig om de overgang van cliënten en personeel goed voor te bereiden.Uitstel overgang Stadsgeldbeheer en overname pand
Er komt veel kijken bij de overgang van Stadsgeldbeheer naar de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan de migratie van cliëntgegevens. Om dit zorgvuldig te doen en alles goed te kunnen testen, is meer tijd nodig. De gemeente Utrecht heeft daarom, in goed overleg met de Tussenvoorziening, besloten de overgangsdatum van 1 juli 2025 uit te stellen naar 31 december 2025.
Ook heeft de gemeente besloten om het pand aan de Socrateslaan 64 te behouden voor de dienstverlening van Stadsgeldbeheer. Hierdoor verandert er relatief weinig op het moment van de overgang; cliënten houden dezelfde contactpersoon en bezoeken de vertrouwde locatie voor hulp.
Over Stadsgeldbeheer
Vanuit de noodzaak tot betrouwbare specialistische financiële hulpverlening voor mensen in een zeer kwetsbare situatie, is 26 jaar geleden Stadsgeldbeheer opgericht. Met geduld en met het bouwen aan vertrouwen lukt het om jaarlijks rond de 1100 mensen en hun gezin financieel te ondersteunen.
Inbesteding Stadsgeldbeheer
In maart 2024 besloot de gemeente om het grootste deel van het werk van Stadsgeldbeheer zelf uit te gaan voeren.
We zijn blij dat de gemeente heeft besloten om meer tijd te nemen voor een zorgvuldige overgang van Stadsgeldbeheer. En dat het pand aan de Socrateslaan behouden blijft. Het belang van Stadsgeldbeheer in de levens van onze cliënten is groot. We doen er alles aan om de overgang voor onze cliënten en medewerkers zo soepel mogelijk te laten verlopen.