Een klacht indienen

Een klacht indienen

Wij doen ons best om je goed te ondersteunen. Toch kan het zo zijn dat je ontevreden bent. We nemen elke klacht serieus en willen graag weten wat er aan de hand is. Zo kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren.





Als je een klacht hebt

Bespreek jouw klacht

Probeer jouw klacht eerst zelf te bespreken met de betrokken medewerker of diens leidinggevende. Een gesprek kan een probleem vaak al oplossen.

 

Een officiële klacht indienen

Als het niet lukt om er samen uit te komen, of als je dat niet wilt, kan je een officiële klacht indienen via het klachtenformulier.


Klachtenformulier


Het afhandelen van een klacht

Binnen 5 werkdagen neemt de klachtenfunctionaris contact met je op. We leggen dan de procedure uit en vragen welke ondersteuning er nodig is. De klachtenfunctionaris of de vertrouwenspersoon kan uitleg geven of ondersteunen bij het indienen van een klacht bij de geschillencommissie.

 

Het afhandelen van de klacht kan op 2 manieren:

  • In een gesprek met begeleider en leidinggevende zoeken we samen naar een oplossing.Lukt dit niet, of wil je jouw klacht aan de klachtencommissie voorleggen?
  • Tijdens een zitting waarbij alle partijen aanwezig zijn, wordt de klacht behandeld. De commissie geeft een oordeel over de klacht en geeft een advies aan het bestuur van De Tussenvoorziening. Van het bestuur van de Tussenvoorziening krijg je een brief met de beslissing. Dit duurt maximaal 40 werkdagen.

Betrokken partijen

  • Clientvertrouwenspersonen
    Dit zijn onpartijdige medewerkers die ondersteunen en bemiddelen als je ontevreden bent. Vaak gaan ze samen met jou in gesprek met de betrokken medewerker of leidinggevende. Of ze staan je bij tijdens de zitting van de klachtencommissie. Ze zijn te bereiken via e-mail: cvp@tussenvoorziening.nl.

 

  • Clientvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang
    Heb je een vraag of klacht over de onvrijwillige zorg of ondersteuning? Bijvoorbeeld als je een forensische indicatie hebt, of een indicatie binnen de Wet Langdurige Zorg (WLZ). Wil je met een onafhankelijke partij praten? Neem dan contact op met de CVP Wzd: Anita den Hollander. Haar telefoonnummer is 06 – 40 50 86 33. E-mailadres: a.denhollander@zorgstem.nl.

 

  • Klachtenfunctionaris
    Dit is de medewerker die het klachtformulier ontvangt, en contact met je opneemt. De klachtenfunctionaris kan goed uitleggen hoe de afhandeling van een klacht gaat. De klachtenfunctionaris is te bereiken via klacht@tussenvoorziening.nl.

 

  • Onafhankelijke klachtencommissie
    De onafhankelijke klachtencommissie is een onafhankelijke commissie. Dat betekent dat de leden niet voor de Tussenvoorziening werken.
    De onafhankelijke klachtencommissie is te bereiken via de secretaris: secretariaatokc@tussenvoorziening.nl.

  • Geschillencommissie
    Heb je een WLZ-indicatie of een forensische indicatie? En ben je niet tevreden na afhandeling van de klacht door de Tussenvoorziening? Dan is er de Geschillencommissie Zorg Algemeen in Den Haag.

Meer weten?

Bekijk onze klachtenregeling (.pdf), of bekijk de klachtenregeling voor derden (.pdf).